Yükseköğretim Kurumları için Erasmus+ Projeleri Yazma Eğitimi
SAAT/GÜN |
1. GÜN (27.11.2023) |
09:00 – 10:30 |
DERS ADI: Eğitimin açılışı ve tanışma |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur
MÜJDECİ- Dr Öğr. Üyesi Burçin ÖZÇELİK |
|
DERS KONUSU: Eğitimin temel amaçlarının ve eğitim sonunda
planlanan çıktıların aktarılması, tanışma. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Program
açılışı ve günlük faaliyet planlaasının anlatılması Katılımcıların
ve eğitmenlerin buz kırıcılar aracılığıyla birbirleriyle tanışmaları Katılımcıların
programla ilgili beklenti, korku ve katkılarını alınması |
|
10:45 - 11:30 |
DERS ADI: Erasmus Plus Programı Hakkında Genel Bilgiler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr
Mustafa Seyrek |
|
DERS KONUSU: Erasmus plus programının amacı, öncelikleri ve
program kapsamında destelenen faaliyetler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Erasmus
plus nedir? Erasmus
plus Uygulama Rehberı ve Program Öncelikleri 3 Ana
Eylem (Key Action, KA) Teklif
Çağrıları |
|
11:45 - 12:30 |
DERS ADI: Erasmus plus Kapsamında Yükseköğretim Öğrenci
ve Personel Hareketliliği Fırsatları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi
Fehim KURULOĞLU |
|
DERS KONUSU: Erasmus plus Yükseköğretim programının amacı
nedir, başvuru ve desteklenme aşamalarında nelere dikkat edilmelidir |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: KA131-HED
Programı KA171-HED
Programı Yükseköğretim
Alanında Sanal Değişimler Projenin
hedef kitlesi kimdir? Proje ve
faaliyet süresi ne kadardır? Başvuru
formu nasıl doldurulur? |
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -15:30 |
DERS ADI: Erasmus plus kapsamında Gençler için
Hareketlilik Fırsatları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr Öğr. Üyesi
Recep Yorulmaz |
|
DERS KONUSU: Erasmus plus Gençlik programının amacı nedir,
başvuru ve desteklenme aşamalarında nelere dikkat edilmelidir |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Erasmus
plus Gençlik Programının Üniversite Öğrenci ve Personeli Açısından Önemi KA150-YOU
Programı KA152- YOU
Gençlik Değişimleri Programı KA153- YOU
Gençlik Çalışanlarının Hareketliliği Programı KA154- YOU
Gençlik Katılımı Projeleri Hangi
faaliyetler gerçekleştirilebilir? Hibe
kalemleri nelerdir? Başvuru
formu nasıl doldurulur? Kabul
edilen projeler için süreç nasıl işler? |
|
16:00 -17:30 |
DERS ADI: Tecrübe Paylaşımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr Öğr. Üyesi
Burçin Özçelik-Dr. Öğr. Üyesi Fehim KURULOĞLU |
|
DERS KONUS: Erasmus plus Yükseköğretim ve Gençlik
alanlarındaki projelerde görev almış hocalarla söyleşi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEM4GIRLS
ve Bana Engel Olma! Projeleri (Dr Öğr. Üyesi Burçin Özçelik) KA171
Proje Tecrübeleri (Dr.
Öğr. Üyesi Fehim KURULOĞLU) |
|
Toplam Ders Sayısı=8 |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (28.11.2023) |
09:00 - 10:30 |
DERS ADI: Proje Döngüsü Yönetimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ |
|
DERS KONUSU: Proje Döngüsü Yönetimi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje döngü yönetimi mantığı ve
temel kavramlar Bir ihtiyaç ya da sorunun, proje
fikrini olarak tasarlanması Mevcut durum ve ihtiyaç analizi Amaç ve hedefler Yöntem Proje yönetimi araçları İş planı ve proje faaliyet planı hazırlama Risk analizi ve hedefler ile beklenen sonuçlara
ilişkin göstergelerin belirlenmesi |
|
11:00 - 12:30 |
DERS ADI: Erasmus plus Hareketlilik Projeleri Başvuru Aşamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr. Mustafa SEYREK |
|
DERS KONUSU: Erasmus Hareketlilik Projesi Hazırlama Aşamaları ve Örnek Proje
İncelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kurum kaydı ve Proje Başvuru
Sistemi Kullanımı Erasmus plus Hareketlilik
Projeleri Öncelikleri Örnek Proje Başvuru Formunun
İncelenmesi Proje Ortaklık yapısı ve Ortak Bulma Araçları Yaygın Öğrenme Teknikleri Hareketlilik Projeleri Kapsamında
Yapılabilecek Faaliyetler Etki, Yaygınlaştırma ve
Sürdürülebilirlik Erasmus Plus Result Platformu ve
Örnek Projelerin İncelenmesi Değerlendirme Kriterleri ve
Bağımsız Dış Uzmanların Saptadığı
|
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -15:30 |
DERS ADI: Uygulamalı KA1 Hareketlilik Proje Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr Öğr. Üyesi Recep Yorulmaz |
|
DERS KONUSU: Katılımcıların Gruplar Halinde Hareketlilik Projesi Taslağı
Oluşturmaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturum yaygın öğenme methodları ile organize edilecektir.
Katılımcılar öncelikli olarak proje tecrübe durumlarına göre beş kişilik
gruplara ayrılacaktır. Sonrasında
eğitmen yönlendirmeleri ile gruplar üzerine çalışacakları proje
konusunu seçeceklerdir. Gruplar projelerini kendilerine verilen başlıklar
altında planlayacaklar ve bir poster hazırlayacaklardır. |
|
15:45 -16:30 |
DERS ADI: Proje Gruplarının Sunumları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr Öğr. Üyesi
Recep Yorulmaz |
|
DERS KONUSU: Proje Gruplarının Proje Poster Sunumları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gruplar halinde projelerini tasarlayan katılımcılar hazırladıkları
poster aracılığıyla sunumlarını gerçekleştireceklerdir. Erasmus plus
değerlendirme kriterleri kapsamında sunumu yapılan projeler değerledirilecek
ve eğitmenler tarafından geri bildirim yapılacaktır. |
|
16:45 -17:30 |
DERS ADI: Değerlendirme Oturumu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr. Gamze Nur
MÜJDECİ |
|
DERS KONUSU: Erasmus plus Hareketlilik Projeleri Eğitimi Sonrası Değerlendirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Neler
öğrendik? Gelişim İzleme Soru-cevap Görüş ve
Öneriler
|
|
Toplam Ders Sayısı=8 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN (29.11.2023) |
09:00 - 10:30 |
DERS ADI: Yükseköğretim Alanındaki İşbirliği
Ortaklıkları Projeleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Doç. Dr. Rabia Hürrem Özdurak Sıngın |
|
DERS KONUSU: Yükseköğretim Alanındaki İşbirliği
Ortaklıkları Projeleri Tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: KA220-HED Hedefleri Çağrı öncelikleri ve hedef kitlesi Projemize uygun ortak bulma araçları Erasmus plus Result Platform Kullanımı Örnek Proje İncelemeleri Faydalı Olabilecek Websiteleri |
|
11:00 - 12:30 |
DERS ADI: Erasmus Plus Gençlik Alanında İşbirliği Ortaklıkları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr Mustafa Seyrek |
|
DERS KONUSU: Erasmus Plus
Gençlik Alanında İşbirliği Ortaklıkları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: KA210-YOU Gençlik Küçük Ölçekli Ortaklıklar KA220- YOU Gençlik Alanında İşbirliği Ortaklıkları Eylemin Hedefleri Nelerdir? Yatay Öncelikler SaltoYouth ve projemize uygun ortak bulma araçları Erasmus plus Result Platform Kullanımı Örnek Proje İncelemeleri |
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -15:30 |
DERS ADI: Erasmus Plus Merkezi Projeler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Doç. Dr. Rabia Hürrem Özdurak Sıngın |
|
DERS KONUSU: Erasmus Plus
Merkezi Projeler Tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Erasmus plus Merkezi Proje Türleri ve Genel Bilgiler Funding & tender opportunities sistemi Farklı sektörlerde Kapasite Geliştirme Projeleri Mükemmelliyet için Ortaklıklar Yenilikçilik için Ortaklıklar Bütçe Kalemleri Merkezi Projeler Değerledirme Kriterleri |
|
16:00 -17:30 |
DERS ADI: Tecrübe Paylaşımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Doç. Dr. Eşref Savaş Başcı -
Öğr. Gör. Dr Mustafa Seyrek |
|
DERS KONUSU: Erasmus plus İşbirliği
Ortaklıkları Projeleri Koordine etmiş
hocalarlarla söyleşi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Digital Skills
Development for 21st Century Adult Education Trainers ( Doç. Dr. Eşref Savaş
Başcı) Empowering Youth Workers Against Radicalization KA220-
YOU (Öğr. Gör. Dr Mustafa
Seyrek) Fighting Misinformation Through Media Literacy
KA210-YOU ( Öğr. Gör. Dr
Mustafa Seyrek) |
|
Toplam Ders Sayısı=8 |
SAAT/GÜN | 4. GÜN (30.11.2023) |
09:00 - 10:30 | DERS ADI: Erasmus plus İşbirliği Ortaklıkları
Projeleri Faaliyetleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Doç. Dr. Rabia Hürrem Özdurak Sıngın | |
DERS KONUSU: Erasmus plus
KA220 Projeleri Kapsamında Yapılabilecek Faaliyet Türleri | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başvuru formu nasıl doldurulur? Projelerde “yenilikçilik” neyi ifade etmektedir? Proje Yönetimi ve Uygulaması Ulusötesi Proje Toplantıları Fikri Çıktılar Çoğaltıcı Etkinlikler Öğrenim, Öğretim ve Eğitim Faaliyetleri İş paketi planlaması Örnek Başvuru Formu İncelemesi Bağımsız Dış Uzman Değerlendirme Kriterleri | |
11:00 - 12:30 | DERS ADI: Uygulamalı KA220 Proje Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Rabia Hürrem Özdurak
Sıngın,- Öğr. Gör. Dr Mustafa Seyrek | |
DERS KONUSU: Katılımcıların
Gruplar Halinde İşbirliği Ortaklıkları Projesi Taslağı Oluşturmaları | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu oturum yaygın öğenme methodları ile organize edilecektir.
Katılımcılar öncelikli olarak proje tecrübe durumlarına göre beş kişilik
gruplara ayrılacaktır. Sonrasında
eğitmen yönlendirmeleri ile gruplar üzerine çalışacakları proje
konusunu seçeceklerdir. Gruplar projelerini kendilerine verilen başlıklar
altında planlayacaklar ve bir poster hazırlayacaklardır. | |
ÖĞLEN YEMEĞİ | |
14:00 -15:30 | DERS ADI: Proje Sunumları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: : Doç. Dr. Eşref
Savaş Başcı | |
DERS KONUSU: Proje
Gruplarının Proje Poster Sunumları | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gruplar halinde projelerini tasarlayan katılımcılar hazırladıkları
poster aracılığıyla sunumlarını gerçekleştireceklerdir. Erasmus plus
değerlendirme kriterleri kapsamında sunumu yapılan projeler değerledirilecek
ve eğitmenler tarafından geri bildirim yapılacaktır. | |
16:00 -17:30 | DERS ADI: Genel Değerlendirme ve Sertifika Töreni |
DERS VERECEK ÖĞRETİM
ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ- Dr Öğr. Üyesi Burçin Özçelik | |
DERS KONUSU: Eğitimin genel değerlendirmesi ve sertifika töreni | |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitimin genel değerlendirmes Görüş ve önerilerin alınması Soruların cevaplanması Sertifika töreni | |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Akademik Danışmanlar için Makine ve İmalat Teknolojileri Odağında TÜBİTAK 2209 ve TEKNOFEST Projeleri Hazırlama Eğitimi
SAAT/GÜN |
1. GÜN (04.12.2023) |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Eğitimin açılışı ve tanışma |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ-
Dr. Mustafa SEYREK |
|
DERS KONUSU:Eğitimin temel amaçlarının ve eğitim
sonunda planlanan çıktıların aktarılması, tanışma. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim boyunca ders verecek eğitmenlerin tanıtımları Katılımcıların kendilerini tanıtmaları ve proje hedeflerinin dinlenmesi Birbirini tanıma etkinlikleri Eğitimin amacının ve katılımcılardan beklentilerin anlatılması Eğitim sonunda hedeflenen çıktıların aktarılması ve önerilen alınması |
|
09:00 - 10:45 |
DERS ADI:Proje nedir? Fikirlerinizi nasıl projeye
dönüştürürsünüz? |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Müberra GENÇ |
|
DERS KONUSU:Fikirlerin proje haline gelebilmesi için
yapılması gereken ön değerlendirmeler ve izlenmesi gereken yol |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje kavramının açıklanması Bir fikrin projeye dönüşmesi için aranan temel kriterler neler olduğunun
irdelenmesi Proje destek fonlarına nasıl ulaşıldığının ve proje çağrılarının nasıl
takip edildiğinin anlatılması Doğru proje destek programının nasıl seçildiğinin anlatılması |
|
11:00 - 11:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK 2209 Programı Hakkında Genel Bilgiler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ |
|
DERS KONUSU:TÜBİTAK 2209 programının amacı nedir ve
başvuru ve desteklenme aşamalarında nelere dikkat edilmelidir |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B programlarının kapsamlarının ve aralarındaki
farkların anlatılması Başvuru sırasında aranan koşulların belirtilmesi Başvuru formlarına nasıl ulaşıldığı ve başvuru tarihlerinin nasıl takip
edildiğinin anlatılması TÜBİTAK 2209 programlarının değerlendirme süreçleri ve dikkat edilmesi
geren hususların anlatılnması Proje yürütücüsü ve proje ekibi kavramlarının anlatılması Proje kapsamındaki yükümlülüklerin anlatılması
|
|
12:00 -12:45 |
DERS ADI:Proje yazımında temel kavramlar I |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ |
|
DERS KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı kapsamındaki
proje formlarının incelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sürdürülebilir kalkınma
hedeflerinin ve proje yazımındaki öneminin
anlatılması Konunun Önemi, Araştırma
Önerisinin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu/Hipotezi hakkında bilgi verilmesi Veri tabanı nedir, nasıl
kullanılır anlatılması Literatür taraması nasıl
yapılır anlatılması |
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Hitit Üniversitesi Makine ve İmalat
Teknolojileri İhtisas Alanı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Sertaç Samed
SEYİTOĞLU |
|
DERS KONUSU: Hitit Üniversitesi’nin Makine ve İmalat
Teknolojileri alanındaki mevcut durumu ve bu alandaki proje destekleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yükseköğretimde
ihtisaslaşma ve misyon farklılaşmasının anlatılması Hitit Üniversitesi’nin ihtisaslaşma alanı doğrultusunda misyon ve
vizyonunun anlatılması Hitit Üniversitesi’nin ihtisaslaşma alanı kapsamında verdiği proje
desteklerinin sunulması Bölgesel kalkınmada öğretim elemanlarının rolünün açıklanması |
|
15:00 -15:45 |
DERS ADI:Makine ve İmalat Teknolojilerinin
Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine hizmetleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ |
|
DERS KONUSU:Makine ve imalat teknolojilerinin hangi
sürdürülebilir kalkınma hedeflerine hizmet ettiğinin incelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Makine ve imalat teknolojilerinin kapsamının anlatılması Makine ve imalata teknolojilerinin sürdürülebilir kalkınma planları ile
ilişkisinin örnekler ile açıklanması |
|
16:00 -17:45 |
DERS ADI: Makine ve İmalat Teknolojilerinde
Öncelikli Alanlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ |
|
DERS KONUSU: Makine ve imalat teknolojilerinde
öncelikli çalışma alanları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öncelikli alan kavramının
açıklanması Nesnelerin öğrenmesi (IoT) Akıllı robotik sistemler Esnek ve akıllı imalat İleri otomasyon sistemleri Eklemeli imalat |
|
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Takım çalışması etkinlikleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Mustafa Seyrek |
|
DERS KONUSU: Katılımcıların takım çalışması
kavramını anlaması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Marshmallow kulesi |
|
Toplam Ders
Sayısı=10 |
SAAT/GÜN |
2. GÜN (05.12.2023) |
08:00 - 09:45 |
DERS
ADI: Proje yazımında temel kavramlar II |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. Seyfi Şevik |
|
DERS
KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı proje öneri formu çerçevesinde temel form başlıklarının
açıklanması |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında formda yer alan aşağıdaki bölümlerin nasıl
yazıldığı anlatılacaktır Özet Amaç ve
hedefler Yenilikçi yön
ve teknolojik değer Yöntem İş-zaman
çizelgesi |
|
10:00 - 10:45 |
DERS
ADI: Hızlı iletişim becerileri etkinliği |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Mustafa SEYREK |
|
DERS
KONUSU: Katılımcıların uygulamalı olarak iletişim becerilerinin
geliştirilmesi |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların kendilerini stratejik bir pozisyonda doğru kelimeler
seçerek en iyi şekilde anlatmaları için uygulamalar yapılacaktır. |
|
11:00 - 12:45 |
DERS
ADI: Proje yazımında temel kavramlar III |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. Seyfi Şevik |
|
DERS
KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı proje öneri formu çerçevesinde temel form
başlıklarının açıklanması |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında formda yer alan aşağıdaki bölümlerin nasıl
yazıldığı anlatılacaktır Risk yönetimi Araştırma
olanakları Yaygın etki Sanayi
çıktıları Kaynak verme
|
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -14:45 |
DERS
ADI: Proje yazımında temel kavramlar IV |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Doç. Dr. Salih ÖZER |
|
DERS
KONUSU: Bütçe talebi ve bütçenin yönetimi, süreç yönetimi ve sonuç raporunun
hazırlanması |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Bütçe hazırlanırken
dikkat edilecek hususların anlatılması Proforma
faturanın ne olduğu ve nasıl alınacağının anlatılması Hizmet alımı
kavramının anlatılması Bütçe
kalemlerinin alımının ve bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının anlatılması Sonuç raporu
nedir ve yazılırken dikkat edilmesi gereken hususların anlatılması |
|
15:00 -15:45 |
DERS
ADI: Makine ve İmalat teknolojileri odağında hazırlanmış örnek bir 2209-A
proje önerisinin irdelenmesi |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih
ÖZER |
|
DERS
KONUSU: Proje yazımının Makine ve İmalat teknolojileri odağındaki örnek bir
TÜBİTAK 2209-A projesi de kullanılarak anlatılması |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara örnek bir
projenin gösterilmesi ve verilen bilgilerin makine ve imalat teknolojileri ve
TÜBİTAK 2209-A programı kapsamında somutlaştırılması |
|
16:00 -17:45 |
DERS
ADI: Makine ve İmalat teknolojileri odağında hazırlanmış örnek bir 2209-B
proje önerisinin irdelenmesi |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih
ÖZER |
|
DERS
KONUSU: Proje yazımının Makine ve İmalat teknolojileri odağındaki örnek bir
TÜBİTAK 2209-B projesi de kullanılarak anlatılması |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara örnek bir
projenin gösterilmesi ve verilen bilgilerin makine ve imalat teknolojileri ve
TÜBİTAK 2209-A programı kapsamında somutlaştırılması |
|
18:00 -18:45 |
DERS
ADI: Gün sonu değerlendirmesi ve tartışma |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ- Dr. Mustafa SEYREK |
|
DERS
KONUSU:Gün sonu değerlendirmesi |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Yaygın öğrenme metodları
da kullanılarak |
|
Toplam Ders
Sayısı=10 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN (06.12.2023) |
08:00 - 09:45 |
DERS
ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri I |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cumhur TÜRK |
|
DERS
KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: TEKNOFEST web sayfasının tanıtılması T3 Kurumsal Yönetim Sisteminin tanıtılması ve
üyelik basamaklarının anlatılması Takım kurulması Proje konusunun yarışma kategorileri ile
ilişkilendirilmesi Makine ve imalat teknolojileri alanının
ilişkilendirilebileceği yarışma kategorilerinin anlatılması Yarışma şartnamelerinin irdelenmesi ve dikkat
edilecek hususların anlatılması Proje desteği için fon kaynaklarının nasıl
araştırılacağının anlatılması Rapor şablonlarının incelenmesi Taslak bütçenin nasıl oluşturulacağı ve proforma
ve şartname alımının nasıl yapılacağının anlatılması |
|
10:00 - 12:45 |
DERS
ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri II |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cumhur TÜRK |
|
DERS
KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Proşe ön
başvuru ve video hazırlama süreçlerinin anlatılması Proje detay raporu hazırlık
aşamalarının anlatılması Proje özeti
(tanımı) Problem/sorun Çözüm Yöntem Yenilikçi yön
|
|
ÖĞLEN YEMEĞİ |
|
14:00 -15:45 |
DERS
ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri III |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ahmet Gürkan Yüksek |
|
DERS
KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Uygulanabilirlik Tahmini
maliyet Proje zaman
planlaması Proje
fikrinin hedef kitlesi Riskler Kaynak
kullanımı |
|
16:00 -17:45 |
DERS
ADI: TEKNOFEST tecrübe paylaşımı |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.
Dr. Ahmet Gürkan Yüksek |
|
DERS
KONUSU: “YİĞİDO” takımının “Tradens” isimli robotu ("Sanayide Dijital
Teknolojiler Yarışması - İleri Kategori" 2022 yılı birincisi) |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Başvurudan birinciliğe
kadar uzanan sürecin ve edinilen tecrübenin anlatılması |
|
18:00 -18:45 |
DERS
ADI: Kapanış dersi |
DERS
VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm eğitmenler |
|
DERS
KONUSU: Eğitimin genel değerlendirmesi ve sertifika töreni |
|
DETAYLI
DERS İÇERİĞİ: Eğitimin
genel değerlendirmes Görüş ve
önerilerin alınması Soruların
cevaplanması Sertifika
töreni |
|
Toplam Ders
Sayısı=10 |
Üniversite Öğrencileri için Makine ve İmalat Teknolojileri Odağında TÜBİTAK 2209 ve TEKNOFEST Projeleri Hazırlama Eğitimi
SAAT/GÜN
1. GÜN (29.03.2023)
08:00 - 08:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Eğitimin açılışı ve tanışma
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ- Dr. Mustafa SEYREK
DERS KONUSU:Eğitimin temel amaçlarının ve eğitim sonunda planlanan çıktıların aktarılması, tanışma.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Eğitim boyunca ders verecek eğitmenlerin tanıtımları
Eğitime katılan öğrencilerin kendilerini tanıtmaları ve proje hedeflerinin dinlenmesi
Birbirini tanıma etkinlikleri
Eğitimin amacının ve katılımcılardan beklentilerin anlatılması
Eğitim sonunda hedeflenen çıktıların aktarılması ve önerilen alınması
09:00 - 10:45
Ders Saati: 2DERS ADI:Proje nedir? Fikirlerinizi nasıl projeye dönüştürürsünüz?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Müberra GENÇ
DERS KONUSU:Fikirlerin proje haline gelebilmesi için yapılması gereken ön değerlendirmeler ve izlenmesi gereken yol
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proje kavramının açıklanması
Bir fikrin projeye dönüşmesi için aranan temel kriterler neler olduğunun irdelenmesi
Proje destek fonlarına nasıl ulaşıldığının ve proje çağrılarının nasıl takip edildiğinin anlatılması
Doğru proje destek programının nasıl seçildiğinin anlatılması
11:00 - 11:45
Ders Saati: 1DERS ADI: TÜBİTAK 2209 Programı Hakkında Genel Bilgiler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ
DERS KONUSU:TÜBİTAK 2209 programının amacı nedir ve başvuru ve desteklenme aşamalarında nelere dikkat edilmelidir
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B programlarının kapsamlarının ve aralarındaki farkların anlatılması
Başvuru sırasında aranan koşulların belirtilmesi
Başvuru formlarına nasıl ulaşıldığı ve başvuru tarihlerinin nasıl takip edildiğinin anlatılması
TÜBİTAK 2209 programlarının değerlendirme süreçleri ve dikkat edilmesi geren hususların anlatılnması
Proje yürütücüsü ve proje ekibi kavramlarının anlatılması
Proje kapsamındaki yükümlülüklerin anlatılması
12:00 -12:45
Ders Saati: 1DERS ADI:Proje yazımında temel kavramlar I
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ
DERS KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı kapsamındaki proje formlarının incelenmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin ve proje yazımındaki öneminin anlatılması
Konunun Önemi, Araştırma Önerisinin Özgün Değeri ve Araştırma Sorusu/Hipotezi hakkında bilgi verilmesi
Veri tabanı nedir, nasıl kullanılır anlatılması
Literatür taraması nasıl yapılır anlatılması
ÖĞLEN YEMEĞİ
14:00 -14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Hitit Üniversitesi Makine ve İmalat Teknolojileri İhtisas Alanı
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Sertaç Samed SEYİTOĞLU
DERS KONUSU: Hitit Üniversitesi’nin Makine ve İmalat Teknolojileri alanındaki mevcut durumu ve bu alandaki proje destekleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Yükseköğretimde ihtisaslaşma ve misyon farklılaşmasının anlatılması
Hitit Üniversitesi’nin ihtisaslaşma alanı doğrultusunda misyon ve vizyonunun anlatılması
Hitit Üniversitesi’nin ihtisaslaşma alanı kapsamında verdiği proje desteklerinin sunulması
Bölgesel kalkınmada üniversite öğrencilerinin akademik rolünün açıklanması
15:00 -15:45
Ders Saati: 1DERS ADI:Makine ve İmalat Teknolojilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine hizmetleri
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ
DERS KONUSU:Makine ve imalat teknolojilerinin hangi sürdürülebilir kalkınma hedeflerine hizmet ettiğinin incelenmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Makine ve imalat teknolojilerinin kapsamının anlatılması
Makine ve imalata teknolojilerinin sürdürülebilir kalkınma planları ile ilişkisinin örnekler ile açıklanması
16:00 -17:45
Ders Saati: 2DERS ADI: Makine ve İmalat Teknolojilerinde Öncelikli Alanlar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ
DERS KONUSU: Makine ve imalat teknolojilerinde öncelikli çalışma alanları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Öncelikli alan kavramının açıklanması
Nesnelerin öğrenmesi (IoT)
Akıllı robotik sistemler
Esnek ve akıllı imalat
İleri otomasyon sistemleri
Eklemeli imalat
18:00 -18:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Takım çalışması etkinlikleri
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Mustafa Seyrek
DERS KONUSU: Katılımcıların takım çalışması kavramını anlaması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Marshmallow kulesi
Toplam Ders Sayısı=10
SAAT/GÜN
3. GÜN (31.03.2023)
08:00 - 09:45
Ders Saati: 2DERS ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri I
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cumhur TÜRK
DERS KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
TEKNOFEST web sayfasının tanıtılması
T3 Kurumsal Yönetim Sisteminin tanıtılması ve üyelik basamaklarının anlatılması
Takım kurulması
Proje konusunun yarışma kategorileri ile ilişkilendirilmesi
Makine ve imalat teknolojileri alanının ilişkilendirilebileceği yarışma kategorilerinin anlatılması
Yarışma şartnamelerinin irdelenmesi ve dikkat edilecek hususların anlatılması
Proje desteği için fon kaynaklarının nasıl araştırılacağının anlatılması
Rapor şablonlarının incelenmesi
Taslak bütçenin nasıl oluşturulacağı ve proforma ve şartname alımının nasıl yapılacağının anlatılması
10:00 - 12:45
Ders Saati: 3DERS ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri II
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cumhur TÜRK
DERS KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Proşe ön başvuru ve video hazırlama süreçlerinin anlatılması
Proje detay raporu hazırlık aşamalarının anlatılması
Proje özeti (tanımı)
Problem/sorun
Çözüm
Yöntem
Yenilikçi yön
ÖĞLEN YEMEĞİ
14:00 -15:45
Ders Saati: 2DERS ADI: TEKNOFEST yarışmalarına proje hazırlık ve başvuru süreçleri III
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ahmet Gürkan Yüksek
DERS KONUSU: TEKNOFEST’e proje hazırlama ve başvuru aşamaları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Uygulanabilirlik
Tahmini maliyet
Proje zaman planlaması
Proje fikrinin hedef kitlesi
Riskler
Kaynak kullanımı
16:00 -17:45
Ders Saati: 2DERS ADI: TEKNOFEST tecrübe paylaşımı
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ahmet Gürkan Yüksek
DERS KONUSU: “YİĞİDO” takımının “Tradens” isimli robotu ("Sanayide Dijital Teknolojiler Yarışması - İleri Kategori" 2022 yılı birincisi)
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başvurudan birinciliğe kadar uzanan sürecin ve edinilen tecrübenin anlatılması
18:00 -18:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Kapanış dersi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm eğitmenler
DERS KONUSU: Eğitimin genel değerlendirmesi ve sertifika töreni
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Eğitimin genel değerlendirmes
Görüş ve önerilerin alınması
Soruların cevaplanması
Sertifika töreni
Toplam Ders Sayısı=10
SAAT/GÜN
2. GÜN (30.03.2023)
08:00 - 09:45
Ders Saati: 2DERS ADI: Proje yazımında temel kavramlar II
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. Seyfi Şevik
DERS KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı proje öneri formu çerçevesinde temel form başlıklarının açıklanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında formda yer alan aşağıdaki bölümlerin nasıl yazıldığı anlatılacaktır
Özet
Amaç ve hedefler
Yenilikçi yön ve teknolojik değer
Yöntem
İş-zaman çizelgesi
10:00 - 10:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Hızlı iletişim becerileri etkinliği
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Mustafa SEYREK
DERS KONUSU: Katılımcıların uygulamalı olarak iletişim becerilerinin geliştirilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların kendilerini stratejik bir pozisyonda doğru kelimeler seçerek en iyi şekilde anlatmaları için uygulamalar yapılacaktır.
11:00 - 12:45
Ders Saati: 2DERS ADI: Proje yazımında temel kavramlar III
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. Seyfi Şevik
DERS KONUSU: TÜBİTAK 2209 programı proje öneri formu çerçevesinde temel form başlıklarının açıklanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ders kapsamında formda yer alan aşağıdaki bölümlerin nasıl yazıldığı anlatılacaktır
Risk yönetimi
Araştırma olanakları
Yaygın etki
Sanayi çıktıları
Kaynak verme
ÖĞLEN YEMEĞİ
14:00 -14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Proje yazımında temel kavramlar IV
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Doç. Dr. Salih ÖZER
DERS KONUSU: Bütçe talebi ve bütçenin yönetimi, süreç yönetimi ve sonuç raporunun hazırlanması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Bütçe hazırlanırken dikkat edilecek hususların anlatılması
Proforma faturanın ne olduğu ve nasıl alınacağının anlatılması
Hizmet alımı kavramının anlatılması
Bütçe kalemlerinin alımının ve bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının anlatılması
Sonuç raporu nedir ve yazılırken dikkat edilmesi gereken hususların anlatılması
15:00 -15:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Makine ve İmalat teknolojileri odağında hazırlanmış örnek bir 2209-A proje önerisinin irdelenmesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih ÖZER
DERS KONUSU: Proje yazımının Makine ve İmalat teknolojileri odağındaki örnek bir TÜBİTAK 2209-A projesi de kullanılarak anlatılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğrencilere örnek bir projenin gösterilmesi ve verilen bilgilerin makine ve imalat teknolojileri ve TÜBİTAK 2209-A programı kapsamında somutlaştırılması
16:00 -17:45
Ders Saati: 2DERS ADI: Makine ve İmalat teknolojileri odağında hazırlanmış örnek bir 2209-B proje önerisinin irdelenmesi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Salih ÖZER
DERS KONUSU: Proje yazımının Makine ve İmalat teknolojileri odağındaki örnek bir TÜBİTAK 2209-B projesi de kullanılarak anlatılması
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öğrencilere örnek bir projenin gösterilmesi ve verilen bilgilerin makine ve imalat teknolojileri ve TÜBİTAK 2209-A programı kapsamında somutlaştırılması
18:00 -18:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Gün sonu değerlendirmesi ve tartışma
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Gamze Nur MÜJDECİ- Dr. Mustafa SEYREK
DERS KONUSU:Gün sonu değerlendirmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yaygın öğrenme metodları da kullanılarak
Toplam Ders Sayısı=10
Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bağımlılık Eğitimi
SAAT/GÜN
1. GÜN
09:00- 09:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Eğitim açılışı, etkinlik tanıtımı ve tanışma
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm eğitmenler
DERS KONUSU: Eğitimin temel amaçlarının ve eğitim sonunda planlanan çıktıların aktarılması, tanışma.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim boyunca ders verecek eğitmenlerin tanıtımları yapılacak, katılımcıların kendilerini tanıtmaları sağlanacak, eğitimin amacı ve katılımcıların beklentileri hakkında konuşulacaktır.
10:00-10:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Beyin Nasıl Bağımlı Oluyor?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Halil İbrahim ÖLÇÜM
DERS KONUSU: Bağımlılık ve Beyin İlişkisi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ödül sistemi nasıl çalışır ve dopaminin rolü nedir? Bağımlılık sürecinde beyinde hangi yapısal ve fonksiyonel değişiklikler meydana gelir?
11:00-11:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Beyin Nasıl Bağımlı Oluyor? Bağımlılığın Nörobiyolojik Temelleri
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Halil İbrahim ÖLÇÜM
DERS KONUSU: Bağımlılık ve Beyin İlişkisi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Beyin Nasıl Bağımlı Oluyor? Bağımlılığın Nörobiyolojik Temelleri
14:00-14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Kumar Bağımlılığı ve Sosyal Hizmet Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Veysi AKA
DERS KONUSU: Kumar Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kumar bağımlılığı hakkında bilgi genel bilgi verilecek, kumar bağımlısı bireylere yönelik uygulanan sosyal hizmet çalışmaları hakkında tartışma gerçekleştirilecektir.
15:00-15:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Kumar Bağımlılığı ve Sosyal Hizmet Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Veysi AKA
DERS KONUSU: Kumar Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kumar bağımlılığı hakkında bilgi genel bilgi verilecek, kumar bağımlısı bireylere yönelik uygulanan sosyal hizmet çalışmaları hakkında tartışma gerçekleştirilecektir.
16:00-16:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Kumar Bağımlılığı ve Sosyal Hizmet Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Veysi AKA
DERS KONUSU: Kumar Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kumar bağımlılığı hakkında bilgi genel bilgi verilecek, kumar bağımlısı bireylere yönelik uygulanan sosyal hizmet çalışmaları hakkında tartışma gerçekleştirilecektir.
Toplam Ders Sayısı=6
SAAT/GÜN
2. GÜN
09:00- 09:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Madde Bağımlılığı ve AMATEM Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ece YAZLA ASAF
DERS KONUSU: Madde Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Madde bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, madde bağımlısı bireylere yönelik hizmet veren AMATEM uygulamaları hakkında bilgi verilerek vaka örnekleri ile tartışma gerçekleştirilecektir.
10:00-10:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Madde Bağımlılığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Figen ÇAVUŞOĞLU
DERS KONUSU: Madde Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Madde bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, madde bağımlısı bireylere yönelik Halk Sağlığı uygulamaları hakkında bilgi verilerek vaka örnekleri ile tartışma gerçekleştirilecektir.
11:00-11:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Madde Bağımlılığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Figen ÇAVUŞOĞLU
DERS KONUSU: Madde Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Madde bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, madde bağımlısı bireylere yönelik Halk Sağlığı uygulamaları hakkında bilgi verilerek vaka örnekleri ile tartışma gerçekleştirilecektir.
14:00 -14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Alkol Bağımlılığı: Dünyada ve Türkiye'de Adsız Alkolikler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Dr. Elmas AKIN ALTINCI
DERS KONUSU: Alkol Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Alkol bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, alkol bağımlılığında Dünya’da ve Türkiye’deki Adsız Alkolikler uygulaması hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
15:00-15:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Alkol Bağımlılığı: Dünyada ve Türkiye'de Adsız Alkolikler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Dr. Elmas AKIN ALTINCI
DERS KONUSU: Alkol Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Alkol bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, alkol bağımlılığında Dünya’da ve Türkiye’deki Adsız Alkolikler uygulaması hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
16:00-16:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Alkol Bağımlılığı: Dünyada ve Türkiye'de Adsız Alkolikler
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Dr. Elmas AKIN ALTINCI
DERS KONUSU: Alkol Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Alkol bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, alkol bağımlılığında Dünya’da ve Türkiye’deki Adsız Alkolikler uygulaması hakkında bilgilendirme yapılacaktır.
Toplam Ders Sayısı=6
SAAT/GÜN
3. GÜN
09:00- 09:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Teknoloji Bağımlılığı: Ne Kadar Sanal Ne Kadar Gerçek?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Abdulkadir KARABULUT
DERS KONUSU: Teknoloji Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Teknoloji Bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, sosyal medya ve akıllı telefon bağımlılığını önlemek ve teknolojiyi doğru/verimli kullanmak için neler yapılabileceği üzerinde tartışılacaktır.
10:00-10:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Ne Kadar Sanal Ne Kadar Gerçek?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Abdulkadir KARABULUT
DERS KONUSU: Teknoloji Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Teknoloji Bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, sosyal medya ve akıllı telefon bağımlılığını önlemek ve teknolojiyi doğru/verimli kullanmak için neler yapılabileceği üzerinde tartışılacaktır.
11:00-11:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Ne Kadar Sanal Ne Kadar Gerçek?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Abdulkadir KARABULUT
DERS KONUSU: Teknoloji Bağımlılığı
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Teknoloji Bağımlılığı hakkında genel bilgi verilecek, sosyal medya ve akıllı telefon bağımlılığını önlemek ve teknolojiyi doğru/verimli kullanmak için neler yapılabileceği üzerinde tartışılacaktır.
14:00-14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Davranışsal Bağımlılıklar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih ORDU
DERS KONUSU: Davranışsal Bağımlık Türleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Davranışsal bağımlılık türleri hakkında ayrıntılı bilgi verilecektir.
15:00-15:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Davranışsal Bağımlılıklar ve Bağımlı Olma Öyküsü
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih ORDU
DERS KONUSU: Davranışsal Bağımlılık Nedenleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Davranışsal bağımlılık nedenleri hakkında ayrıntılı bilgi verilecektir.
16:00-16:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Davranışsal Bağımlılıklardan Kurtulabilir Miyiz?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Fatih ORDU
DERS KONUSU: Davranışsal Bağımlılıktan Korunma Stratejileri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Davranışsal bağımlık nasıl önlenebilir? Davranışsal bağımlıktan kurtulmak için neler yapabiliriz?
Toplam Ders Sayısı=6
SAAT/GÜN
4. GÜN
09:00- 09:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Nikotin Bağımlılığı
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selen ÖZAKAR AKÇA
DERS KONUSU: Nikotin, Elektronik Sigara ve Zararları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sigara bağımlılığı, elektronik sigara kullanımı hakkında bilgi verilecektir
10:00-10:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Bağımlılığı Önlemede Yaşam Becerilerinin Etkisi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selen ÖZAKAR AKÇA
DERS KONUSU: Bağımlılığı Önleme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bağımlılıkla mücadelede yaşam becerilerinin neler olduğu ve bu becerilerin bağımlılığı önlemedeki etkileri hakkında bilgi verilecektir.
11:00-11:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Bağımlılığı Önlemede Yaşam Becerilerinin Etkisi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Selen ÖZAKAR AKÇA
DERS KONUSU: Bağımlılığı Önleme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bağımlılıkla mücadelede yaşam becerilerinin neler olduğu ve bu becerilerin bağımlılığı önlemedeki etkileri hakkında bilgi verilecektir.
14:00-14:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Bağımlılığı Önlemede Neler Yapabiliriz?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Abdulkadir KARABULUT
DERS KONUSU: Bağımlılığı Önleme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bağımlılığı önlemeye yönelik neler yapılabileceği, bağımlılıktan arınmak için neler yapılabileceği hakkında üniversite öğrencileri ile interaktif bir etkinlik gerçekleştirilecektir.
15:00-15:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Bağımlılığı Önlemede Neler Yapabiliriz?
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Abdulkadir KARABULUT
DERS KONUSU: Bağımlılığı Önleme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bağımlılığı önlemeye yönelik neler yapılabileceği, bağımlılıktan arınmak için neler yapılabileceği hakkında üniversite öğrencileri ile interaktif bir etkinlik gerçekleştirilecektir.
16:00-16:45
Ders Saati: 1DERS ADI: Kapanış Dersi
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm eğitmenler
DERS KONUSU: Eğitimin genel değerlendirmesi ve sertifika töreni
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitimin genel değerlendirmesi yapılarak sertifika töreni ile etkinlik tamamlanacaktır.
Toplam Ders Sayısı=6